2013. május 21., kedd

A napmadár - Sunbird

Miután elkészült Tűzmadár névre hallgató gitárom, és épp egy hangszerfák összehasonlításáról szóló méréssorozatot készítettem az egyetemen, felizgatott, hogy mi lenne, ha megépíteném a madárka párját. Elkészítettem a nyak inverzét, mahagóniból és juharból. A test anyagának Égert választottam.  

Igyekeztem ugyanazokat a paramétereket tartani, azzal a különbséggel, hogy most 24 bundosra terveztem a hangszert. Fogólap az előzőhöz hasonlóan rózsafa lett. A ragasztásokat kizárólag enyvvel végeztem.



Lenagyoltam a nyakat,




és elkészítettem a koptatót .






A nagy újítás, amiben eltér ez a gitár a szokásostól, hogy a húrok rögzítése a tetőn történik az akusztikus gitárokhoz hasonlóan.  





Elkészítettem a toll berakást és bebundoztam a hangszert





 

 Nem maradt más, mint a lakkozás ;) 


Látjátok a libát? Na akkor karaj lett ;) 


Tavasszal elszaporodnak a madarak ;)


Köszönet a segítségért !
 Síkolás, beállítás: Szander Pál
 Fotók: Babus Csaba














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése