2013. február 18., hétfő

Tűzmadár

Mindig is nagy vágyam volt, hogy egyszer legyen egy Firebird gitárom.Tudjátok, Lukács Laci (Tankcsapda) is ilyen formájú gitáron pengeti az életét ( jó igen... az basszusgitár, tehát Thunderbird)
A klasszikus Firebird formája nekem nem tetszett. Arányaiban valahogy nem volt jó, így addig rajzolgattam, amíg a Thunderbird-höz hasonló valamire jutottam. 
 
Készítettem róla egy látványtervet és nekiálltam .
A nyak 5 rétegből lett össze ragasztva,mahagóniból és juharból.A test anyagának szintén Mahagónit választottam. A hangszer készítésekor kizárólag enyvvel ragasztottam.
A nyakat és a testet lenagyoltam, majd összefúgoltam őket. 


Illesztés után következett a szárnyak és a fejre való topp ragasztása.
Ezután már kezdett testet ölteni a dolog. Megtörtént a test, a pickup-gödrök a nyakpálca nút és az elektronika gödör bemarása.
Szander Pál barátom javasolta , hogy jól nézne ki ha raknék szegélyt a madárkámra.
Este 10 körül, pár sör mellet neki is álltunk.




 Szerintem egész pöpec  lett nem ? ;)
 

Felragasztottam a fogólapot és elkészítettem a koptatót. 

Az utóbbit is intarziának szántam.

Mivel a terveim eltértek az eredeti Firebird tervektől, módosítanom kellett a húrláb helyét. Ezt úgy képzeltem el, hogy a húrláb alá egy darab Rózsafát testem.
 
Alakul-alakul. Jöhet a fogólap intarzia és a bundozás.
De ezekről és a szerelékekről később még írok .
Itt szeretném megköszönni a Tell Vilmosnak a segítségét!



 



  Végül már csak a névadás és a végső csiszolás volt hátra:

 


 Irány a lakkozó! Jópár réteg lakk és sok sok csiszolás után, nem maradt
más hátra mint a polírozás.




 És néhány fotó az elkészült hangszerről .










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése